A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën C6 | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Iné názvy | AC6 |
Produkcia | 1928-1932 |
Krajina pôvodu | Francúzsko |
Nasledovník | Citroën Rosalie 15CV |
Trieda | stredná trieda vyššia stredná trieda |
Max. rýchlosť | 105 km/h |
Hmotnosť | 1 400 kg |
Pozri aj | Citroën AC4 |
Citroën C6 je automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 1928 až 1932. Počas 3 rokov produkcie bolo vyrobených 61 280 kusov. Model sa vyrábal v 11 prevedeniach karosérie, 6 uzavretých a 6 otvorených typov. Automobil zdieľal rám, platformu s modelom C4 čo podstatne znížilo náklady na výrobu.
Popis
C6 bola predstavená v roku 1928 na Parížskom autosalóne. Model C6 je dizajnovo podobný modelu C4. Na rozdiel od C4, model C6 predstavoval najluxusnejší automobil v ponuke Citroënu a mal prvý 6 valcový motor od Citroënu. Dizajnovo sa odlišoval od C4 hlavne dĺžkou kapoty, doplnkami a luxusnejším prevedením. C6E bola rozšírená na 1,39 m aby konkurovala modelu Renault VivaSix.
V roku 1929 sa model C6E zmenil na C6F. Karoséria bola rozšírená na 1,42 m. V roku 1930 vznikla verzia C6 Landaulet pre pápeža Pio XI., dnes je umiestnená v múzeu vo Vatikáne pod názvom "Lictoria Sex".
Od roku 1931 bol k dispozícií aj v luxusnom prevedení C6 CGL (Citroën Grand de Luxe). C6 CGL vychádzala z modelu C6F ale s bohatším dekorovaním a výbavou interiéru.
Model C6G bol použitý mnohými návrhármi a karosármi pre exkluzívne automobily, využívali ju napríklad výrobcovia SICAL, Vanvooren, CHAPRON, Letourneur et Marchand, Labourdette, Busson.
C6 v roku 1932 postupne nahradil modely Rosalie 15. Z modelu C6F vznikol neskôr model terénneho vozidla Kegresse, ktoré ako prvé prešlo do Číny vo výprave nazvanej Žltá cesta.
Motor s plávajúcim uložením
V októbri roku 1931, dostala C6 nové plávajúce uloženie motora. Technológia mala označenie Citroen Moteur Flottant. Plávajúce uloženie motora zlepšovalo komfort posádky, znížením vibrácií prenášaných do kabíny. Technológia prispela aj k vyššej spoľahlivosti lebo diely karosérie a podvozku neboli vystavené vibráciám od motora. Technológia bola prevzatá a vylepšená z americkej automobilky Chrysler, ktorá ju označovala Floating Power. Vynálezcami však boli francúzsky vedci Pierre Lemaire a Paul Aubarède, ktorý vytvorili teoretickú štúdiu o vibráciách.
Motorizácie
- Zážihové (Benzin)
Verzia | Typ motora | Zdvihový objem | Max. výkon | Max. rýchlosť |
---|---|---|---|---|
C6 | 2.5 6 valec |
2 442 cc | 45k pri 3 000 ot./min | 105 km/h |
C6 Grand Luxe | 2.7 6 valec |
2 650 cc | 53k pri 3 000 ot./min | 110 km/h |
C6 G | 2.7 6 valec |
2 650 cc | 50k pri 3 000 ot./min | 107 km/h |
Nákladná verzia
Vďaka silnému 6 valcovému motoru bola C6 vhodným základom pre mnoho nákladných verzií vrátane menších dodávok alebo autobusov.
Galéria
-
C6 G 1932
-
C6 Familiale 1930
-
C6
-
C6
-
C6 G1 Autobus
-
C6 G1 Au
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroen AC6 na talianskej Wikipédii.
Modely v časovej línií Citroen 1920-1949 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1920 | 1930 | 1940 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Elektromobil | TUB-E |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | C | 2CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | A | Rosalie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | B14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C4 (AC4) | Traction Avant 11CV | Traction Avant 11CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | C6 (AC6) | Traction Avant 15CV | Traction Avant 15CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé /kabriolet | Traction Avant kabriolet/kupé | Traction Avant kabriolet/kupé | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka/VAN | A VAN | 850Di | TUB/TUC | Type H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terénny automobil | Autochenilles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladné /Autobus | 23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 | 32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
Modely v časovej línií Citroen 1950-1979 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1950s | 1960s | 1970s | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Miniautomobil | LN/LNA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | 2CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bijou | FAF / Baby Brousse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ami 6/8/Super/M35 | Visa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | GS/GSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | Traction Avant 11CV | ID | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CX | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | Traction Avant 15 CV | DS | CX Prestige | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grand tourer | SM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Méhari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VAN | 2CV AU/AZU | GS VAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2CV AK/AKS | Acadiane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka | Type H | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladný autmobil | 23 | K | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 | 55 | Belphégor | K |