A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
E39 | |
---|---|
Základné údaje | |
Typ | Európska cesta |
Dĺžka | celkovo: 1330 km km |
Výstavba | – |
Začiatok trasy | Klett, Nórsko |
Koniec trasy | Aalborg, Dánsko |
Krajina | Nórsko Dánsko |
Európska cesta E39 je označenie pre 1330 km dlhú cestu, ktorá v smere zo severu na juhprechádza cez Nórsk a Dánsko z Klett, južne od Trondheimu, do Aalborgu cez Bergen, Stavanger a Kristiansand. Celkovo je tu deväť trajektov, čo je viac ako ktorákoľvek iná cesta v Európe.
V Trondheime sú spoje na E6 a E14. V Ålesunde na E136, v Bergene na E16, v Haugesunde na E134, v Kristiansande na E18 av Aalborgu na E45.
Nórska časť
V Nórsku je E39 súčasťou nórskeho národného cestného systému a ako taký je vyvinutý a udržiavaný správou verejných ciest.[1]
Okres Trøndelag
- diaľnica Øysand -Thamshavn/Orkanger (22 km)
- 2 mýtne stanice v Øysand /Buvika a Thamshavn
- Fv709 Skaun
- Heim
Okres Møre og Romsdal
- Gjemnessundbrua 1257 m
- ← Letisko Molde, ÅrøFv64 →Eide, Elnesvågen
- Tv64→ Fannefjordstunnelen smer Åndalsnes
- trajekt z Molde do Vestnes (prístav Furnes, 35 minút)
- E136 at Skorgenes, spoločne s E39 po Spjelkavika
- Fv650 Sjøholt → pístavisko trajektov Linge
- E136 at Spjelkavika, spoločne s E39 z Skorgenes v Tresfjord
- Vegsundbrua
- Fv653 Furene →<Eiksundský tunel
- Rv651 natrajekt Volda-Folkestad
- Rotsethorntunnelen 4309 m
- Årsettunnelen 272 m
- Fyrdsbergtunnelen 1185 m
- Damfosstunnelen 219 m
- Eidsnakktunnelen 1632 m
- Kvivstunnelen 6490 m
- Fv60 do Hellesylt a Stranda
Okres Vestland
- Rv15 na Leivdøla bridge spoločne s E39 po Nordfjordeid
- Rv651 do Folkestad-Volda
- Rv15 na Nordfjordeid do Måløy
- Trajekt z Lote do Andy (10 minút, 1–2 odchody za hodinu, poplatok)
- Fv615 at Sandane
- Breimsfjelltunnelen 2 867 m
- Breimsfjelltunnelen 1 167 m
- Fv60 at Byrkjelo
- Rv5 spoločne s E39 zo Skei do Førde
- Fv613 do Moskog do Balestrand cez Gaularfjellet
- Mýto v Førde
- do Førde nemocnica
- Rv5 Førde
- Mýto v Førde
- Fv609 do Askvoll
- Fv57 na Espeland do Letisko Førde
- Fv610 na Sande do Dale and Askvoll západne alebo do Gaularfjellet smerom na východ
- Økslandtunnelen 760 m
- Fv55 na Vadheim
- Bogstunnelen 3482 m
- Noreviktunnelen 2591 m
- Lavik
- trajekt z Lavik do Ytre Oppedal (20 min, 1–2 odchody za hodinu, poplatok)
- Ytre Oppedal
- Skrikebergtunnelen 1500 m
- Jernfjelltunnelen 2391 m
- Tunel Matreberg 1352 m
- Tunel Masfjord 4110 m
- Tunel Eikefet 4910 m
- Mundalsberget
- Tunel Mundalsberg 1085 m
- Fv57 v Knarviku
- Most Hagelsund 623 m
- E16 at Nyborg
- Dialnica Vågsbotn – Eidsvåg (5 km)
- Fløyfjellstunnelen (dva paralelené tunely, 3195 a 3825 m)
- Bergen
- 3 mýtne stanice v Sandviken, Nygårdsbroen a Fjøsangerveien
- Fjøsanger - Hop (2 km)
- Hop
- Rv580 do Bergen Airport, Flesland
- Svegatjørn
- trajekt z Halhjem do Sandvikvåg (40 min, 3 odchody za hodinu, poplatok)
- Fv545 do Fitjar
- Fv549 v Jektevik
- Stordabrua/Stord Bridge 1076 m
- Bømlafjordtunnelen/Bømlafjord Tunnel (7888 m, 262 m pod morom)
Okres Rogaland
- E134 v Aksdal
- 2 mýtne stanice v Randabergveien a Forus
- Diaľnica Schancheholen–Sandved (12 km)
- Letisko Stavanger, Sola
Okres Agder
- Kristiansand
- Mýto Vesterveien v Kristiansande
- E18 V Kristiansande
- E39 Hirtshals, Dánsko (2–3 hodiny, 2–5 odchodov za deň, poplatok)
Vnútroštátne trajekty
Trajekty E39 prevádzkuje Fjord1 okrem trajektov Volda-Folkestad a Festøya-Solavågen, ktoré prevádzkuje Norled .
Trajekty premávajú podľa zverejneného cestovného poriadku a štandardných cien pre vozidlá a cestujúcich. E39 zahŕňa nasledujúce trajektové trasy zo severu na juh (približný čas plavby v minútach): [2] [3]
- Halsa–Kanestraum 20 min.
- Molde–Vestnes 35 min.
- Solavågen – Festøya 20 min.
- Anda–Lote 10 min.
- Lavik – Oppedal 20 min.
- Halhjem – Sandvikvåg 45 min.
- Arsvågen–Mortavika 25 min.
Nórska vláda plánuje nahradiť všetky trajekty na E39 v Nórsku mostami a tunelmi. [4] To zahŕňa niektoré z najdlhších navrhovaných mostných rozpätí .
História
V roku 1786 padlo rozhodnutie o zriadení poštovej cesty medzi Bergenom a Trondheimom. Od založenia pošty v Nórsku v roku 1647 až dovtedy všetka pošta medzi týmito mestami smerovala do Osla. Trasa bola spočiatku z veľkej časti použiteľná len na pešiu turistiku a jazdu na koni, no v nasledujúcich desaťročiach bola prestavaná na konské povozy. Niekoľko častí vyžadovalo loď. Trasa bola Bergen – Åsane – Hordvik – (loď cez Salhusfjorden ) – Isdal – Hundvin – Gulen – Rutledal – (loď cez Sognefjorden ) – Leirvik ( Hyllestad ) – Flekke – Dale – Bygstad – Førde – Jølster – Nordfjord -(loď cez Nordfjord )–Faleide ( Stryn )– Hornindal – Hellesylt – Stranda –(loď pozdĺž Storfjordenu )– Sjøholt – Vestnes -(loď cez Romsdalsfjorden )– Molde – Angvik –(loď cez Tingvollfjorden )– Tingvoll –(loď nad Halsafjordom ) –Stangiord – – Rindal – Orkanger – Trondheim . Rozhodnutie z roku 1786 zahŕňalo aj poštovú cestu medzi Stavangerom a Bergenom. V roku 1858 bola pošta presmerovaná na novozaložené parníky Bergen–Vadheim a trasa pošty sa zmenila na Vadheim – Sande – Førde, po častiach presne pozdĺž dnešnej trasy. [5]
Od roku 1990 nahradilo štyri trajekty množstvo dlhých mostov a tunelov. Mosty a tunely sú:
- <i>Nordhordlandsbrua</i> (1994)
- Gjemnessundbrua a <i>Bergsøysundbrua</i> (1992)
- Stordabrua a <i>Bømlafjordtunnelen</i> (2000)
- <i>Kvivstunnelen</i> a ďalšie tunely (2012)
Medzi ďalšie veľké cestné projekty patria:
- Klett – Orkanger (2005)
- Orkanger – Høgkjølen (2015)
- Lote Tunnel (1966)
- Bogs Tunnel (2004) a priľahlý Norevik Tunnel (2012)
- Tunel Masfjord a priľahlé tunely (1986 – 1995)
- Tunel Eikefet (1980)
- Tunel Fløyfjell (1989)
- Tunel Mastrafjord (1982)
Trasa Trondheim–Ålesund–Bergen–Stavanger–Kristiansand dostala v roku 2000 názov E39. Kristiansund-Stavanger sa skôr nazývala riksveg 1 (štátna diaľnica 1, "pobrežná priechodná cesta") od roku 1992 a riksveg 14 pred rokom 1992. Stavanger-Kristiansand bol súčasťou E18 a Trondheim-Kristiansund bol riksveg 65 a riksveg 71.
Trajekt Nórsko – Dánsko
Medzinárodný trajekt prevádzkuje spoločnosť Color Line [6] a spoločnosť Fjord Line (sezónne). [7]
- Kristiansand – Hirtshals 3 hodiny 15 minút
Dánska časť
Z Nórska vedie E39 trajektom z Kristiansandu do Hirtshals v severnom Dánsku. Trajekty sú prevádzkované spoločnosťami Color Line a Fjord Line. Diaľnica ide z juhu od Hirtshals na sever od Aalborgu. Výstupy sú:
- Aabyen
- 2 Hjørring N
- 3 Hjørring C
- 4 Hjørring S
- 5 Vrå
- 6 Brønderslev C
- 7 Brønderslev S
- | Store Vildmose
- 8 Tylstrup
- 9 Vestbjerg
- 10 Høvejen → Letisko Aalborg
- E45 Aalborg, Aarhus
Referencie
- ↑ National Public Roads Administration of Norway, website
- ↑ Webová stránka Fjord1 . . Dostupné online.
- ↑ Can Norway win the global race to build a 'floating tunnel'? CNN 29 January 2019
- ↑ 3D-animation the Sognefjord
- ↑ Historiske kart 22D 12; 23C 9; 28B 4; 28B 8; 29A 1; 29A 5: Hordaland / Sogn og Fjordane . . Dostupné online. Archivované 2016-03-08 z originálu.
- ↑ Color Line
- ↑ Fjord Line
Externé odkazy
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku European route E39 na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk