A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tatra KT8D5R.N2 | |
Električka KT8D5R.N2 s nízkopodlažným stredným článkom (Košice – Trieda SNP) | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | KT8D5R.N2 |
Modernizácia v rokoch | 2002 – 2014 |
Počet modernizovaných kusov | 39 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 30 300 mm |
Šírka | 2 480 mm |
Výška | 3 145 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 38 500 kg |
Max. rýchlosť | 65 km/h |
Rozchod | 1 435 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 56 |
Miest na státie | 171 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 8×47,5 kW |
Elektrická výzbroj | TV3 |
Napájacie napätie | 600 V |
multimediálny obsah na Commons |
Tatra KT8D5R.N2 je modernizovaná električka KT8D5. Modernizáciu vykonávajú firmy Pars Nova a KOS Krnov.
Modernizované električky KT8D5 podstúpili generálnu opravu vozňovej skrine a podvozkov, inštaláciu informačného systému BUSE (palubný počítač BS 100, 2 čelné, 4 bočné a 2 interné displeje), elektrického riadenia pantografov, dostali nový lak a prešli celkovou rekonštrukciou spojenou s dosadením nizkopodlažného stredného článku.
Dejiny
Dopravní podnik města Brna odkúpil v roku 2002 z Košíc dve vozidlá KT8D5 na doplnenie svojho vozňového parku obojsmerných električiek obsahujúcich do tohto roku 35 vozidiel. Nasledujúci rok bola zakúpená ešte jedna košická električka rovnakého typu. Zatiaľ čo prvý odkúpený vozeň bol iba opravený a ešte v rovnakom roku zaradený do prevádzky pod typovým označením Tatra KT8D5R, druhá a neskôr aj tretia pôvodne košická električka bola modernizovaná dôkladnejšie. Krnovské opravny a strojírny (KOS) totiž vyvinuli nízkopodlažnú náhradu stredného článku vozňov KT8D5. Práve tento nový stredný článok dostali ako prvé dve brnianske električky zakúpené z Košíc.
Neskôr sa nízkopodlažný článok vo vozidlách KT8D5 objavil aj v Ostrave, kde sa však električky zjednosmerňujú (Tatra KT8D5R.N1), v Prahe (vozidlá s novou výbavou s označením Tatra KT8D5R.N2P) a v Košiciach (KT8D5R.N2).
Modernizácia
Hlavnou zmenou pri modernizácii električiek bola výmena stredného článku za nový nízkopodlažný stredný článok ML8LF. Celý interiér vrátane stanoviska vodiča bol zmodernizovaný. Koženkové sedadlá boli nahradené čalúnenými, dvere boli vymenené za nové, dosadený bol informačný systém pre cestujúcich. Pôvodná ostala elektrická výzbroj typu TV3.
Prevádzka
Modernizácie na typ KT8D5R.N2 prebiehajú od roku 2002.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra KT8D5R.N2
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk