A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Trabant je jedna zo značiek automobilov vyrábaných v minulosti automobilkou Sachsenring v saskom meste Zwickau. V 80. rokoch sa stal mimoriadne populárnym aj v niekdajšom Česko-Slovensku. Okrem NDR bol zvlášť rozšírený aj v Maďarsku. Odhaduje sa, že spolu sa ich vyrobilo 3,2 miliónov kusov. Auto malo neekologický, vzduchom chladený dvojtaktný dvojvalcový motor s objemom 600 cm3. Ako palivo slúžila zmes benzínu a oleja M2T. Keďže nemalo ukazovateľ stavu paliva, bola pridaná mierka (palička), ktorá po zasunutí do nádrže ukázala hladinu paliva. Priemerná spotreba bola asi 6 litrov/100 km.
Prvým typom bol Trabant 600 s oblými tvarmi karosérie a jeho nástupcom bol hranatejší Trabant 601 s hrdým názvom Limousine alebo Combi. Prevodovka bola 4 stupňová s radiacou pákou pod palubnou doskou. Karoséria bola dvojdverová plus zadné dvere vo verzii Combi, mala oceľový skelet s prilepenými plátmi plastu, vďaka čomu si získal ironickú prezývku PVC jaguár alebo BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo). Bol určený pre 4 osoby. Vyrábal sa aj vo verzii pre invalidov - tzv. Hycomat, ktorá mala ovládanie spojky na radiacej páke, ako aj vo verziách pre armádu a políciu, ako otvorené terénne vozidlo s plátennou strechou a s nezávislým benzínovým kúrením (bufíky). Pred ukončením výroby sa vyrábal aj so štvortaktným motorom Volkswagen a s nádržou na benzín nie v motorovom priestore, ale v zadnej časti vozidla. Tiež elektroinštalácia bola v 80. rokoch zmenená zo 6 V na 12 V. Jeho nevýhodou bolo teplovzdušné kúrenie s výmenníkom tepla na výfukovom potrubí, ktoré bolo účinné len so spusteným motorom, kedy vrtuľa na chladenie motora časť vzduchu hnala do kabíny.
ZWIKAU AWZ P70
Bolo auto ktoré bolo predchodcom Trabanta. Motor mal objem 700 ccm3, chladený vyduchom. Max. rýchlosť auta bola približne 100km/h. Auto sa vyrábalo ešte s drevenou karosériou a vyrábalo sa od roku 1955 do roku 1958. Malo 4 rýchlosti a jeden prevodový stupeň vzad.
TRABANT 500
Auto sa začalo vyrábať v roku 1958 ako náhrada za Zwikau AWZ P70. Auto dostalo názov podľa vtedy nedávno vypustenej družice Sputnik. Trabant znamenalo po latinsky (sprievodca, súputník, družica). Auto dostalo motor dvojtaktný motor o objeme 500 ccm3 s max. rýchlosťou do 90 km/h a štyrmi prevodmi. Trabant mal motor vpredu s predným náhonom a motor bol chladený vzduchom (vtedy ešte nemal kúrenie). Auto už malo oceľový rám. Výroba skončila v roku 1960.
TRABANT 600
Bol nástupca Trabantu 500 s objemom motora 600 ccm3. Mal rovnakú karosériu ako Trabant 500. Trabant dostal silnejší motor o výkone 19kw a 24Hp. Mal 4-rýchlostnú prevodovku, motor chladený vzduchom a už dostal kúrenie. Max. rýchlosť už bola okolo 120 km/h kvôli ľahkej karosérií z duroplastu. Vyrábal sa od roku 1960 do roku 1964. Pomenovanie 600 sa udávalo od objemu motora.
TRABANT 601
Vyrábal od roku 1964-1990 s menšími vizuálnymi úpravami. Získal motor z Trabantu 600 a mal novú karosériu ktorá mal o 50% väčší výhľad. Mal 4-rýchlostnú prevodovku a vzduchom chladený motor. Mal predný náhon, motor vpredu a boli 2 výbavové a karosárske verzie. boli 2 výbavy: Standart a Deluxe. Deluxe verzia aml zadné vyhrievané sklo, viac rýchlostí pre stierače, ostrekovače a chrómové nárazníky. Nasávanie studeného vzduchu nemal, mal iba rúrku do ktorej sa počas väčších rýchlostí dostával studený vzduch pomocou nárazu vetra.
TRABANT 1.1
Mal objem motora 1100 ccm3 a dostal motor od Volkswagen. Motor bol štvortaktný, vodou chladený a štvorvalcový. Mal karosériu od Trabant 601. Vyrábal sa len od roku 1990-1991. Potom výroba skončila kvôli nízkemu záujmu o Trabanta.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Trabant
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk