A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
YINSH | |
![]() YINSH | |
Základné informácie | |
---|---|
Autor | Kris Burm |
Počet hráčov | 2 |
Rok vydania | 2003 |
YINSH je abstraktná dosková hra pre dvoch hráčov, ktorú v roku 2003 vymyslel belgičan Kris Burm ako piatu hru GIPF projektu.
Pravidlá
Hracia doska má šesťuholníkový tvar, rozdelený čiarami, ktoré tvoria spolu 85 priesečníkov, na ktoré sa pokladajú hracie kamene. Každý hráč má k dispozícii 5 krúžkov, pričom jeden má krúžky čiernej farby a druhý má krúžky bielej farby. Okrem toho majú hráči k dispozícii 51 okrúhlych dvojfarebných kameňov, ktoré sú z jednej strany biele a z druhej čierne (podobne ako v hre Reversi).
Hra sa skladá z dvoch fáz:
- Pokladanie krúžkov
- Presúvanie krúžkov
Pokladanie krúžkov
Hráči striedavo pokladajú svoje krúžky na priesečníky hracej dosky. Ako prvý začne pokladať biely hráč. Táto fáza hry končí položením všetkých desiatich krúžkov na plochu hracej dosky.
Presúvanie krúžkov
Hráč, ktorý je práve na ťahu, vezme jeden kameň zo zásoby a položí ho svojou farbou navrchu do jedného zo svojich krúžkov. Potom tento krúžok presunie (bez kameňa) jedným smerom o ľubovolný počet polí na voľný priesečník. Presúvaný krúžok môže preskočiť ľubovolný počet priesečníkov alebo kameňov ľubovolnej farby. Pokiaľ však preskočí nejaké kamene, musí skončiť presun na prvom voľnom priesečníku za týmito kameňmi. Je zakázané preskočiť krúžok. Všetky preskočené kamene sa otočia, čím sa zmení ich farba.
Ak vznikne na hracej doske súvislá rada najmenej piatich kameňov, hráč ktorému patria ich odstráni z dosky do zásoby a vezme si z dosky späť jeden zo svojich krúžkov. Ak táto rada obsahuje viac ako päť kameňov, hráč ktorému kamene patria odstráni z nich 5 ľubovolných kameňov, ktoré tvoria súvislú radu.
Cieľ hry
Hra môže byť ukončená dvomi spôsobmi:
- Jeden z hráčov vzal z hracej dosky tri svoje krúžky, čo znamená, že vytvoril tri rady piatich kameňov svojej farby. Tento hráč sa stáva víťazom.
- Na doske sú umiestnené všetky kamene, ale žiadny hráč nezískal tri zo svojich krúžkov. Víťazom sa stáva hráč, ktorý získal viac krúžkov. V prípade, že obaja získali rovnaký počet krúžkov, hra končí remízou.
Pozri aj
Externé odkazy
- Oficiálna stránka hry (po anglicky)
- Yinsh na boardgamegeek.com (po anglicky)
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk