A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Niektorý z redaktorov požiadal o revíziu tohto článku. Redaktor si napríklad nie je istý, či neobsahuje obsahové chyby alebo je dostatočne zrozumiteľný. Prosím, opravte a zlepšite tento článok. Po úprave článku môžete túto poznámku odstrániť. |
Škoda Felicia | |
---|---|
Výrobca | AZNP Mladá Boleslav |
Produkcia | 1959 - 1964 |
Krajina pôvodu | ČSSR |
Typ karosérie | roadster (coupé cabriolet) |
Usporiadanie | klasická koncepcia |
Motor(y) | 450, 1089 cm³, 34,6 kW |
Max. rýchlosť | 128 km/h |
Prevodovka(y) | 4-stupňová manuálna |
Dĺžka | 4065mm |
Šírka | 1600mm |
Výška | 1380mm |
Kapacita nádrže | 30l |
Škoda Felicia je model auta vyrábaný česko-slovenskou automobilkou Automobilové Závody Mladá Boleslav n.p v rokoch 1959-1964. Vznikol na platforme vozidla Škoda 440 Spartak. Škoda Felícia bola jediným sériovo vyrábaným kabrioletom automobilky Škoda.
História
Jeho predchodcom bola Škoda 450, ktorá sa líšila najmä prednou nápravou s listovými pružinami. K zmene názvu na Škodu Felicia pristúpila po tom, čo sa číselne značenie modelov podľa schémy počet valcov-výkon v koňoch neujal a predošlej Škode 440 nikto nepovedal inak, ako Škoda Spartak. Škoda Felícia sa vyrábala v závode Kvasiny. Bolo jej vyrobených 14 852 kusov + 1 010 starších Škoda 450. V priebehu výroby prechádzali modely miernymi zmenami. Pri prechode z Škoda 450 na Škoda Felícia bolo najviditeľnejšou zmenou pomenovanie a modernizácia prednej nápravy z listového na vinuté pruženie. Zmenou prešla aj prístrojová doska. Od modelu 1961 sa radenie presunulo spod volantu na podlahu a maska „žralok“ bola nahradená maskou používanou na modeloch Octávia. Najsilnejšou verziou bola Škoda Felícia Super, s objemom motora 1 221 cm³.
Technické parametre
Voz Škoda Felícia vychádzal z platformy Škoda 440, teda až na modernizované prvky bola konštrukcia automobilu zhodná s typom 450. Škoda Felicia prebrala od svojho predchodcu, typu 450 aj pohonné ústrojenstvo s motorom o výkone 50 k. Neskôr pribudol agregát 455 s výkonom 55 k.
Motor Škoda Felicia
Podobne, ako u typu 450, používala Škoda Felicia dvoma karburátormi plnený motor s objemom 1089 cm³, ktorý podával nasledovný výkon:
- Typ: 994
- Zdvihový objem motora: 1089 cm³
- Vŕtanie / zdvih: 68/75 mm
- Čistý výkon: 34,6 kW (50k) pri 5600 /min
Motor Škoda Felicia Super
V roku 1961 pribudol do ponuky motor so zdvihovým objemom 1221 cm³ rovnako osadený dvoma karburátormi, s výkonom 55 k.
- Typ: 996
- Zdvihový objem motora: 1221 cm³
- Vŕtanie / zdvih: 72/75 mm
- Čistý výkon: 40,4 kW (55k) pri 5600 /min
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda Felicia (1959)
Automobily značky Škoda od roku 1945 do 1991 – nasledujúce >> | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1949 – 1991 Národný podnik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1940 – 1949 | 1950 – 1959 | 1960 – 1969 | 1970 – 1979 | 1980 – 1989 | 1990 – 91 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | |||||||||||||||||||||
Kupé / Kabriolet | 440 | Felicia | 1000MBX / 1100MBX |
110 R | Garde | Rapid | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malé automobily | Škoda 1101 | Favorit / Forman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | 440 „Spartak“ | Octavia | 1000 MB / 1100 MB |
100 / 110 | 105 / 120 / 125 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
445 | Octavia Super | Octavia Kombi | 130 / 135 / 136 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | 1200 | 1201 | 1202 (Kombi/Pickup) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná | …Superb 3000 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxusný automobil | VOS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úžitkové | Škoda 1203 | Škoda TAZ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Športový automobil | Sport | 120 S | 130 RS | 130 LR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Supersport | 1101 OHC | F3 | 1100 GT |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk