A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Škoda Yeti | |
---|---|
Výrobca | Škoda Auto a.s. |
Produkcia | 2009 – 2017 |
Krajina pôvodu | Česko |
Typ karosérie | SUV |
Usporiadanie | motor vpredu naprieč 4x2, 4 × 4 |
Platforma | A5 (PQ35) |
Motor(y) | Zážihové 1,2 TSI (77 kW) 4x2, 6MP, 7AP - DSG |
Prevodovka(y) | 5/6-stupňová manuálna 6/7-stupňová automatická DSG |
Dĺžka | 4220mm |
Šírka | 1793mm |
Výška | 1691mm |
Pozri aj | Volkswagen Tiguan |
Škoda Yeti je model automobilu, ktorý sa vyrábal vo výrobnom podniku v Kvasinách od 22. kalendárneho týždňa roku 2009 do roku 2017.[1] Štúdiu tohto vozidla predstavila v roku 2005 spoločnosť Škoda Auto na ženevskom autosalóne. Koncept tohto automobilu bol predstavený v dvoch variantoch – Yeti (modré SUV) a Yeti II (oranžový kabriolet s kombináciou pevnej a plátenej strechy, predstavený v roku 2005 na autosalóne vo Frankfurte). Zaujímavosťou je, že dizajnéri pri výrobe modrého konceptu zabudli na vnútorné spätné zrkadlo. Ešte týždeň pred predstavením nového modelu sa na internete objavili fotky vyhotovené pri skúškach.[2] Na Slovensku sa predáva od 4.9.2009
Výroba automobilu
Škoda Yeti vyrábaná českou automobilkou Škoda Auto je 5 – dverové SUV, ktoré bolo na trh uvedené v roku 2009 a neskôr predstavené na Ženevskej Motor Show. výroba automobilu zaznamenala až 100 000 predaných kusov vozidla do polovice roku 2011. Výroba Škody Yeti sa sústredí najviac v českom meste Kvasiny, ale aj v Oskemene v Kazachstane či v Solomonove na Ukrajine. Výroba automobilu je dostupná v troch verziách a to: Experience, Ambition a Track. Predaj automobilu sa sústreďuje najviac vo Veľkej Británií ako aj Indii, kde sa vyrába v prevedeniach: Active, Ambition a Elegance
Výbava
Škoda Yeti, ktorej výroba vychádza prevažne z platformy Volkswagen A5, kladie dôraz na objem úložného priestoru, čo umožňuje sklopenie zadných sedadiel a tým zväčšenie batožinovej plochy až na 1760 litrov. V bezpečnostných testoch NCAP dosiahla Škoda Yeti maximálny počet piatich hviezdičiek. Vysokú bezpečnosť zaručujú systémy ABS, HBA, ASR a ESP ako aj 11 airbagov – dvojité predné, predné bočné, okenné, zadné bočné a tiež kolenné airbagy pre vodiča.
Ocenenia
Škoda Yeti sa pýši viacerými oceneniami. Jedným z nich je cena populárneho internetového magazínu Honestjohn, kde vyhrala cenu auta roka, alebo cena magazínu Top Gear kde vozidlo vyhralo ocenenie – Najlepšie rodinné auto – Best family car.
Motory
Vozidlo disponuje dvojakým typom štvorvalcových motorov a to na diesel a benzín, ktoré pracujú s technológiou vstrekovania paliva. Oba typy motorov spĺňajú štandardy Euro 5. Benzínové motory sú k dispozícií: 1.2 L s výkonom 77 kW, 1.4 L s výkonom 90 kW a 1.8 L s výkonom 118 kW. Všetky motory sa vyrábajú s pohonom 4 x2 alebo 4 x 4. Vnútorný dizajn auta dopĺňa 6 – stupňová manuálna prevodovka, avšak u modelov s pohonom vpredu a s výkonom motora 81 kW nájdeme 5 – stupňovú manuálnu prevodovku. Pre verziu 1.2 je dostupná aj 7 – stupňová prevodovka s názvom Direct – Shift – Gearbox (DSG) dodávaná od sesterskej spoločnosti Volkswagen.
Stupne výbavy
- Yeti
- (COOL)
- Ambition
- (Xtreme)
- Advantage
- Experience
V základnej výbave ponúka Yeti 4 airbagy (vodiča, spolujazdca, bočné), možné je doobjednať aj hlavové a kolenný airbag vodiča. Samozrejmosťou je systém ABS, ESP. Podobne ako Roomster aj tu sa nachádza koncept zadných sedadiel VarioFlex. Od základu sú štandardom sú elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, predné okná, či centrálne zamykanie.
Motorizácia
Všetky motory sú preplňované a spĺňajú emisné normy Euro 5. Zážihové motory 1.2 TSI a 1.4 TSI sú určené iba pre vozidlá s predným náhonom. Najslabší vznetový motor 2.0 TDI CR je možné kombinovať s predným náhonom aj náhonom na obe nápravy. Ostatné motory sú určené pre náhon 4 × 4.
Model | Typ motora | Objem | Výkon | Krútiaci moment | Poznámka |
---|---|---|---|---|---|
Zážihové | |||||
1.2 TSI | radový štvorvalec DOHC 16V s priamym vstrekovaním paliva s turbodúchadlom | 1197 ccm | 77 kW/5000 ot./min | 175 Nm/1500-3500 ot./min | iba 4x2 |
1.4 TSI | radový štvorvalec DOHC 16V s priamym vstrekovaním paliva s turbodúchadlom | 1390 ccm | 90 kW/5000 ot./min | 200 Nm/1500-4000 ot./min | iba 4x2 |
1.8 TSI | radový štvorvalec DOHC 16V s priamym vstrekovaním paliva s turbodúchadlom | 1798 ccm | 118 kW/5000-6200 ot./min | 250 Nm/1500-4200 ot./min | |
Vznetové | |||||
2.0 TDI CR | radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami | 1968 ccm | 81 kW | 4x2, 4 × 4 | |
2.0 TDI CR | radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami | 1968 ccm | 103 kW | ||
2.0 TDI CR | radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami | 1968 ccm | 125 kW |
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Škoda Yeti
Referencie
- ↑ DVOŘÁK, František. Se Škodou Yeti je konec, ve skladech je 600 aut. iDNES.cz (Praha: MAFRA), 2017-05-09. Dostupné online .
- ↑ http://auto.idnes.cz/yeti-pristizen-spionazni-fotky-nove-skodovky-fqn-/ak_aktual.asp?c=A090225_094057_ak_aktual_fdv
Zdroje
- Podrobnejšie informácie o automobile Škoda Yeti na stránkach slovenskej encyklopédie Škoda.
- Oficiálne slovenské stránky automobilov Škoda Archivované 2012-01-18 na Wayback Machine.
<< predošlé – Automobily značky Škoda 1990 – súč. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1990 | 2000 | 2010 | 2020 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
Miniautomobily (A) | Citigo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malé automobily (B) | Favorit/Forman | Felicia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fabia I | Fabia II | Fabia III | Fabia IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda (C) |
Octavia Tour I | Tour II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rapid | Scala | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Octavia I | Octavia II | Octavia III | Octavia IV | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda (D) | Superb I | Superb II | Superb III | |||||||||||||||||||||||||||||||||
MPV | Roomster | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úžitkové | Škoda TAZ | TAZ 1500 | Praktik | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Crossover | Yeti | Karoq | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Enyaq | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamiq | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kodiaq |
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk