Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

MTX Tatra V8
 
MTX Tatra V8
Výrobca Metalex
Produkcia 1991
Krajina pôvodu Česko-Slovensko
Trieda športový automobil
Typ karosérie 2 miestne kupé
Motor(y) vzduchom chladený V8, 3919 ccm, 160 kw (karburátor) / 225 kW (vstrekovanie)
Max. rýchlosť 246 / 265 km/h
Zrýchlenie

0 – 100 km/h

6,2 / 5,6 s
Dĺžka 4600 mm
Hmotnosť 1350 kg
MTX Tatra V8

MTX Tatra V8 je dvojmiestny športový automobil s motorom nad zadnou nápravou postavený na báze mechanických skupín automobilu Tatra 613 a vyrábaný v prevádzke firmy Metalex.

Automobil bol určený jednak pre športovo založených zámožnejších motoristov, ako aj pre perspektívne nasadenie na pretekárskych tratiach – svojimi parametrami zodpovedal triede superšportových prototypov skupiny C.

Prvé vozidlo bolo predstavené verejnosti koncom roku 1991 počas autosalónu v Prahe. Predtým však prototyp absolvoval jazdné skúšky na polygóne závodu Tatra v Kopřivnici, ako aj jazdy na letisku v Mošnove a na cestnom okruhu v Moste.

Autorom návrhu dynamicky pôsobiacej športovej karosérie bol známy český dizajnér Václav Král. Základom karosérie bol tuhý a ľahký priestorový rám zvarený z oceľových rúrok kruhového prierezu a kombinovaný s rúrkami a nitovanými profilmi z ľahkých zliatin, na ktorom boli upevnené veľkoplošné povrchové panely zo sklolaminátu s vlepenými sklami. Dvere sa otvárali smerom hore vpred. Svetlomety v prednej časti boli výklopné. Predný a zadný diel karosérie bolo možné samostatne odobrať. Do vozidla sa montoval upravený vzduchom chladený motor z Tatry 613 so zvýšeným výkonom a označením T623, a to buď v karburátorovom prevedení, alebo so vstrekovaním paliva Bosch K-Jetronic.

V roku 1997 sa vozidlo MTX Tatra V8 úspešne zúčastnilo pokusu o vytvorenie nového českého rýchlostného rekordu. Vozidlo riadené automobilovým pretekárom Ing. Petrom Boldom dosiahlo na dni rekordov 8. mája na predpísanom meranom úseku 1/8 míle rýchlosť 210,895 km/h.

Celkovo boli z pôvodne plánovanej stokusovej série vyrobené iba 3ks tohto zaujímavého automobilu a štvrtý voz bol ako stavebnica dodaný záujemcovi do zahraničia. Niektoré pramene však udávajú počet vyrobených vozov 4+1.

Technické údaje

MTX Tatra V8
  • rázvor: 2400 mm
  • dĺžka: 4600 mm
  • hmotnosť: 1350 kg
  • kolesá/pneumatiky: disky OZ Racing, pneu Pirelli Zero 245/70 ZR17 vpredu, 335/35/ZR 17 vzadu
  • motor: Tatra 623, chladený vzduchom
  • zdvihový objem: 3919 ccm
  • výkon (kW/ot/min): 160/6000 – karburátor, 225/6700 – vstrekovanie,
  • maximálna rýchlosť v km/h: 246 (265 pri vstrekovaní)
  • zrýchlenie 0-100km/h: 6,2 s (5,6 s pri vstrekovaní)

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému MTX Tatra V8

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o MTX_Tatra_V8





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk