A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
RGB je aditívny farebný model, pri ktorom svetlo želanej farby vzniká zmiešaním červeného, zeleného a modrého svetla vhodnej intenzity. Používa sa vo farebnej fotografii, osvetľovacej a zobrazovacej technike (farebné monitory, projektory).
Základné alebo primárne farebné zložky sú: červená (R z angl. Red), zelená (G z angl. Green) a modrá (B z angl. Blue). Pre tieto farby je charakteristické, že ľudské oko má najlepšiu citlivosť práve pre ich vlnové dĺžky (630, 530 a 450 nm). Všetky viditeľné farby sú vlastne kombináciou týchto troch základných farebných zložiek. Miešanie farieb je založené na aditívnom spôsobe, čiže sčítaním (pridávaním farby k farbe).
V prípade najbežnejšej 8-bitovej kvantizácie, umožňujúcej 256 diskrétnych hodnôt, môžu jednotlivé farebné zložky nadobúdať celočíselné hodnoty z intervalu <0,255> (<00,FF> v šestnástkovej sústave). Čierna farba má v modeli RGB hodnotu 0 – 0 – 0, teda žiadna zo základných farieb nie je zastúpená. Naopak v bielej farbe sú zastúpené všetky základné farby v ich maximálnych hodnotách, čiže je zapísaná ako 255 – 255 – 255. Číselná hodnota vyjadruje množstvo základnej farby, ktorá sa nachádza vo výslednej farbe. Napríklad červená farba sa zapisuje ako 255 – 0 – 0, zelená ako 0 – 255 – 0 a modrá ako 0 – 0 – 255.
Iné projekty
Zdroje
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk