A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
SXGA (Super eXtended Graphics Array) je štandard rozlíšenia 1280 × 1024 pixelov pre počítačové displeje. Išlo o ďalší stupeň v pomyselnom rebríčku týchto štandardov (je nad rozlíšením XGA). Vyvinula ho IBM v roku 1990.
Na tomto štandarde je zvláštne, že pomer strán nie je dovtedy bežných 4:3, ale 5:4 (1,25:1 miesto 1,333:1). Štandardný monitor s pomerom strán 4:3 pri tomto rozlíšení má skôr obdĺžnikové než štvorcové pixely, čo znamená, že pokiaľ sa to nevykompenzuje softvérom, tak obraz bude skreslený, to sa prejavuje napríklad pri kruhoch, ktoré budú eliptické.
SXGA je najčastejším natívnym rozlíšením pri 17" a 19" LCD monitoroch. LCD monitor s natívnym rozlíšením SXGA má spravidla fyzický pomer strán 5:4 zachovávajúci pomer strán pixelov 1:1.
Rozlíšenie 1280 × 1024 sa stalo populárne najmä preto, že sa pri použití 24-bitovej hĺbky kódovania farieb zmestilo do 4 MB video RAM pamäte, ktorá bola vtedy bežná (je nutné si uvedomiť, že v tej dobe bola pamäť veľmi drahá). Stačilo použiť 3,75 MB video RAM.
- 1280 pixelov × 1024 pixelov = 1 310 720 pixelov
- 1 310 720 pixelov × 8 bitov / pixel = 10 485 760 bitov
- 10 485 760 bitov ÷ 8 bitov / bajt = 1 310 720 bajtov ÷ 1,0242 bajty / MiB = 1,25 MiB
- 1 310 720 pixelov × 24 bitov / pixel = 31 457 280 bitov
- 31 457 280 bitov ÷ 8 bitov / bajt = 3 932 160 bajtov ÷ 1,0242 bajty / MiB = 3,75 MiB
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Graphics display resolution#SXGA (1280×1024) na anglickej Wikipédii.
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Alfa kanál
B-spline krivka
Color Graphics Adapter
Deepfake
Direct3D
DirectX
Distribuovaný Raytracing
Dithering (počítačová grafika)
Enhanced Graphic Adapter
Extended Graphics Array
Farebná hĺbka
Gamut
Grafický formát
Hercules Graphics Card
High dynamic range imaging
IBM Monochrome Display Adapter
Korytnačia grafika
Molekulová grafika
Morfing
Obrazový prvok
Oktálový strom
OpenGL ES
OpenSceneGraph
Optické rozoznávanie znakov
Paralelné súradnice
Path Tracing
Pixel (grafika)
Počítačová 2D grafika
Počítačová grafika
Počítačová ikona
Polygón (počítačová grafika)
Rastrová grafika
Renderovanie
RGB
Rozlišovacia schopnosť (monitor)
Súradnicový zapisovač
Shader
Subpixel
Super Extended Graphics Array Plus
SXGA
Textúra (počítačová grafika)
Trojrozmerné modelovanie
Voxel
Vrchol (počítačová grafika)
Wide Video Graphics Array
Wienerov filter
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk