A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Tatra T3Mod | |
Električka T3 Mod (v žlto-modrom nátere) v Košickej vozovni | |
Výrobné údaje | |
---|---|
Typ | T3Mod |
Modernizácia v rokoch | 2000 – 2001 |
Počet modernizovaných kusov | 2 |
Technické údaje | |
Dĺžka (bez spriahadiel) | 14 000 mm |
Šírka | 2 500 mm |
Výška | 3 050 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 17 500 kg |
Max. rýchlosť | 65 km/h |
Rozchod | 1 000 mm |
Obsaditeľnosť | |
Miest na sedenie | 24 |
Miest na státie | 86 |
Motory a elektrická výzbroj | |
Výkon | 4×50 kW |
multimediálny obsah na Commons |
Tatra T3Mod je typ električky, ktorý vznikol modernizáciou československej električky Tatra T3.
Dejiny
Dopravný podnik mesta Košice svoje električky nijako nemodernizovali okrem niekoľkých vozňov Tatra T3M, ktoré boli vyradené v 90. rokoch. Preto sa situácia ohľadom vozňového parku začala stávať závažnou. Ako prototyp celkovej modernizácie bol v roku 2000 vybraný vozeň T3SUCS evidenčné číslo 359. V ďalších prestavbách sa však nepokračovalo.
O rok neskôr bola takmer rovnaká modernizácia vykonaná aj na bratislavskej električke T3 ev.č. 7701, ktorá bola pri rekonštrukcii prečíslovaná na 7304. Obe modernizácie prebehli v Železničných opravovniach a strojárňach (ŽOS) Zvolen. Električky však boli rekonštruované nekvalitne, sprevádzkovanie bratislavského vozidla trvalo veľmi dlho a do premávky takmer nezasahuje. Košická električka je od roku 2005 odstavená vo vozovni DPMK, kvôli chybným brzdám a nedoladenej výzbroji.
Modernizácia
Pri oboch električkách bola vykonaná generálna oprava vozňovej skrine, zmodernizovaný bol interiér a stanovisko vodiča. Boli nainštalované informačné panely pre cestujúcich, električky dostali polopantograf. Pri košickej električke boli vymenené aj pôvodné štvordielne dvere za nové dvojkrídlové výklopné. Pomerne veľké zmeny sa odohrali v elektrickej časti vozňov. Bola dosadená nová asynchrónna elektrická výbava z EVPÚ Nová Dubnica.
Technické parametre
- Dĺžka vozňovej skrine – 14 000 mm
- Šírka vozňovej skrine – 2 500 mm
- Výška vozňovej skrine – 3 058 mm
- Hmotnosť vozidla – 18 100 kg
- Počet miest na sedenie – 24 osôb
- Počet miest na státie – 86 osôb
- Celková obsaditeľnosť – 110 osôb
- Maximálna rýchlosť – 65 km/h
Prevádzka
Modernizácie na typ T3Mod prebiehali v rokoch 2000 a 2001.
- Bratislava – modernizovaný 1 vozeň – vozeň je využívaný ako záložné vozidlo
- Košice – rekonštruovaný 1 vozeň – dlhodobo odstavený, nepojazdný
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra T3Mod
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antény
Chemické zdroje elektriny
Chladenie v elektrotechnike
Elektrická sústava automobilu
Elektrická trakcia
Elektrické prístroje
Elektrické súčiastky
Elektrické spotrebiče
Elektrické stroje
Čítanie (elektrotechnika)
Činný výkon
Štatistická dynamika
Živý vodič
Admitancia
Antiparalelné zapojenie
Asynchrónny motor
Blúdivý prúd
Bočník (elektrotechnika)
Diak (polovodičový prvok)
Displej s kvapalnými kryštálmi
Elektrická inštalácia
Elektrická rezonancia
Elektrická sila
Elektrická vodivosť
Elektrické zariadenie
Elektrický obvod
Elektrický zvonec
Elektroenergetika
Elektromer
Elektrometer
Elektromobil
Elektromotor
Elektromotorické napätie
Elektrotechnický náučný slovník
Elektrotechnika
Elektrotechnológia
Fázor
Faradayova klietka
Frekvencia (fyzika)
Graetzov mostík
Impedancia
Indukčnosť
Induktancia
Istič
Izolácia (elektrotechnika)
Izolant
Jadro vodiča
Jednobran
Jednosmerný prúd
Joulovo teplo
Katóda
Koaxiálny kábel
Kompenzácia účinníka
Konduktometria
Konektor (elektrotechnika)
Korónový výboj
Lanko (elektrotechnika)
Leptanie
Logické hradlo
Magnetická susceptibilita
Magnetizácia (veličina)
Merný elektrický odpor
Mobilné zariadenie
Napájací zdroj
Napäťový chránič
Napäťový násobič
Nortonova veta
Odpínač
Odpojovač
OLED
Olovený akumulátor
Paralelné zapojenie
Peltierov článok
Plošná hustota elektrického prúdu
Poistka (elektrotechnika)
Posuvný prúd
Prúdový chránič
Prenosové médium
Prieletový klystrón
Primárny elektrochemický článok
Reaktancia
Rekuperácia (dopravný prostriedok)
Relé
Reproduktorová výhybka
Rezistancia
Rozhranie (interface)
Sériové zapojenie
Seebeckov jav
Sekundárny elektrochemický článok
Settopbox
Skrat
Sonar
Spínač
Spínaný zdroj
Straty v mikropásikových vedeniach
Striedavý prúd
Stupeň ochrany krytom
Svetelná výbojka
Symetrizačný člen
Technická normalizácia
Tepelné relé
Tepelne vodivostný detektor
Termočlánok
Théveninova veta
Transformátor
Transformátor s fázovou reguláciou
Trojfázová sústava
Tuhá fáza (elektronika)
Tyratrón
Usmerňovač (elektrotechnika)
Uzemnenie
Uzol (vodiče)
Vírivý prúd
Výbojka
Varistor
Ventilátor
Vodič (elektrotechnika)
Voltov stĺp
Vstavaný systém
Zásuvka (elektrotechnika)
Zdroj (elektrotechnika)
Zisk antény
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk