Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. | Zásady ochrany osobných údajov. | OK, súhlasím
Electronic.sk | Základné pojmy: Elektrotechnika | Elektronika






...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

T3Mod
 
Tatra T3Mod
Električka T3 Mod (v žlto-modrom nátere) v Košickej vozovni
Električka T3 Mod (v žlto-modrom nátere) v Košickej vozovni
Výrobné údaje
TypT3Mod
Modernizácia v rokoch2000 – 2001
Počet modernizovaných kusov2
Technické údaje
Dĺžka (bez spriahadiel)14 000 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 050 mm
Pohotovostná hmotnosť17 500 kg
Max. rýchlosť65 km/h
Rozchod1 000 mm
Obsaditeľnosť
Miest na sedenie24
Miest na státie86
Motory a elektrická výzbroj
Výkon4×50 kW
Logo Wikimedia Commons multimediálny obsah na Commons

Tatra T3Mod je typ električky, ktorý vznikol modernizáciou československej električky Tatra T3.

Dejiny

Dopravný podnik mesta Košice svoje električky nijako nemodernizovali okrem niekoľkých vozňov Tatra T3M, ktoré boli vyradené v 90. rokoch. Preto sa situácia ohľadom vozňového parku začala stávať závažnou. Ako prototyp celkovej modernizácie bol v roku 2000 vybraný vozeň T3SUCS evidenčné číslo 359. V ďalších prestavbách sa však nepokračovalo.

O rok neskôr bola takmer rovnaká modernizácia vykonaná aj na bratislavskej električke T3 ev.č. 7701, ktorá bola pri rekonštrukcii prečíslovaná na 7304. Obe modernizácie prebehli v Železničných opravovniach a strojárňach (ŽOS) Zvolen. Električky však boli rekonštruované nekvalitne, sprevádzkovanie bratislavského vozidla trvalo veľmi dlho a do premávky takmer nezasahuje. Košická električka je od roku 2005 odstavená vo vozovni DPMK, kvôli chybným brzdám a nedoladenej výzbroji.

Modernizácia

Pri oboch električkách bola vykonaná generálna oprava vozňovej skrine, zmodernizovaný bol interiér a stanovisko vodiča. Boli nainštalované informačné panely pre cestujúcich, električky dostali polopantograf. Pri košickej električke boli vymenené aj pôvodné štvordielne dvere za nové dvojkrídlové výklopné. Pomerne veľké zmeny sa odohrali v elektrickej časti vozňov. Bola dosadená nová asynchrónna elektrická výbava z EVPÚ Nová Dubnica.

Technické parametre

  • Dĺžka vozňovej skrine – 14 000 mm
  • Šírka vozňovej skrine – 2 500 mm
  • Výška vozňovej skrine – 3 058 mm
  • Hmotnosť vozidla – 18 100 kg
  • Počet miest na sedenie – 24 osôb
  • Počet miest na státie – 86 osôb
  • Celková obsaditeľnosť – 110 osôb
  • Maximálna rýchlosť – 65 km/h

Prevádzka

Modernizácie na typ T3Mod prebiehali v rokoch 2000 a 2001.

Slovensko:

  • Bratislava – modernizovaný 1 vozeň – vozeň je využívaný ako záložné vozidlo
  • Košice – rekonštruovaný 1 vozeň – dlhodobo odstavený, nepojazdný

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Tatra T3Mod
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o T3Mod





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk